Ahmad bin Ali bin Hajar


Ahmad bin Ali bin Hajar, nu lahir di Mesir namung turunan kulawarga ti Asqalan, Palestina, dugi ka anjeuna kasohor disebut Ibnu Hajar al-Asqalani. Dina kitabna Bulughul Maram min Adillatil Ahkam (aya oge nu nyebut min jam’i adillatil Ahkam) (hal. 403-404 numutkeun terbitan Dar Ihya Ulum Beirut, 1992) kantos nyerat hiji hadis ti sahabat rasul anu katelah disebut Ibnu Mas’ud, namina mah Abdullah bin Ghafil bin Syamakh. Lahir di Mekah tahun 27 samemeh hijrah atanapi 596 Masehi, pupus di Madinah tahun 32 H/654 M dina mangsa khakhalifahan Usman bin Affan. Saur Ibnu Mas’ud

علمنا  رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم التشهد في الحاجة إن الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا مَنْ يَهْدِه اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَوَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ ويقرأ ثلاث أيات

Rasulullah ngawulang tasyahhud (nyaeta tahmid)  ka abdi sadaya pikeun hiji kaperluan (dina riwayat Ibnu Majah dina khutbah tikah al-hamdu lillah nahmaduhu wa nasta’inuhu wa nastagfiruhu wa na’udzu billahi min syururi anfusina wa min sayyiati a’malina, may yahdillah fala mudhilla lah wa mayyudlil fala hadiya lah…Salajengna mantena ngaos tilu ayat

رواه أحمد والأربعة – بلوغ المرام ص 403 – 404

ieu hadis teh diriwayatkeun ku lima urang mukharrij (nu nyatet hadis), nyaeta Ahmad sareng al-Arba’ah, imam anu opat, nyaeta at-tirmidzi, an-Nasai, Abu Daud, jeung Ibnu Majah). Namung seringna mah matena nganggo istilah rawahul Khamsah (diriwayatkeun ku imam nu lima). Sabadana sim kuring di ajar nalungtik ieu hadis, saperti nu diuningakeun ku Ibnu Hajar, tetela yen redaksi atanapi kalimah-kalimah tahmid nu diterangkeun ku Ibnu Mas’ud teh teu sami alias beda-beda. Saperti

Dina riwayat Ahmad, ngalangkungan dua thariq/jalur periwayatan (1) Syu’bah  nganggo kalimah

عَلَّمَنَا خُطْبَةَ الْحَاجَةِ الْحَمْدُ لِلَّهِ نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ ثُمَّ يَقْرَأُ ثَلَاثَ آيَاتٍ
(2)   Sufyan at-Tsauri  nganggo kalimah
أَنَّهُ قَالَ فِي خُطْبَةِ الْحَاجَةِ إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ ثُمَّ قَرَأَ ثَلَاثَ آيَاتٍ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ
Dina riwayat at-Tirmidzi nganggo kalimah
عَلَّمَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهم عَلَيْهِ وَسَلَّمَ التَّشَهُّدَ فِي الصَّلَاةِ وَالتَّشَهُّدَ فِي الْحَاجَةِ التَّشَهُّدُ فِي الصَّلَاةِ التَّحِيَّاتُ لِلَّهِ ... وَالتَّشَهُّدُ فِي الْحَاجَةِ إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَسَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا فَمَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ وَيَقْرَأُ ثَلَاثَ آيَاتٍ

Dina riwayat An-Nasai  nganggo kalimah

عَلَّمَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهم عَلَيْهِ وَسَلَّمَ التَّشَهُّدَ فِي الصَّلَاةِ وَالتَّشَهُّدَ فِي الْحَاجَةِ قَالَ التَّشَهُّدُ فِي الْحَاجَةِ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ وَيَقْرَأُ ثَلَاثَ آيَاتٍ

Dina riwayat Abu Daud  nganggo kalimah

فِي خُطْبَةِ الْحَاجَةِ فِي النِّكَاحِ وَغَيْرِهِ و في رواية عَلَّمَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهم عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خُطْبَةَ الْحَاجَةِ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا مَنْ يَهْدِ اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ

teu aya katerangan wayaqrau tsalatsa ayatin

Dina riwayat Ibnu Majah  nganggo kalimah

فَعَلَّمَنَا خُطْبَةَ الصَّلَاةِ وَخُطْبَةَ الْحَاجَةِ خُطْبَةُ الصَّلَاةِ التَّحِيَّاتُ لِلَّهِ ...  وَخُطْبَةُ الْحَاجَةِ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تَصِلُ خُطْبَتَكَ بِثَلَاثِ آيَاتٍ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ

dumusar kana ieu panalungtikan, sim kuring gaduh kacindekan yen dina hadis Ibnu Mas’ud nu diserat dina  Bulughul Maram nu tadi diaoskeun tos terjadi tasharruf minal mushannif (perubahan kalimah, redaksi ti Ibnu Hajar)

teras ngeunaan kalimah di akhir hadis

ويقرأ ثلاث أيات

Salajengna mantena ngaos tilu ayat

Pengunjung