SEJARAH BANGSA YAHUDI MENURUT AL QURAN

SEJARAH BANGSA YAHUDI MENURUT  AL QURAN Sejarah bangsa Yahudi bermula dengan agama Judaisme yang lahir lebih kurang 2500 tahun dahulu pada 458 sebelum masih. Alquran banyak menceritakan perihal umat yang membunuh nabi-nabi mereka. Hampir semua nabi-nabi yang disebut didalam Al Quran adalah daripada Bani Israil melainkan Nabi Muhammad S.A.W daripada keturunan bangsa Arab. Mereka suka mengingkari ajaran Nabi-Nabi mereka dan ingin membuat fasad di muka bumi ini. ulama yahudi merubah perkataan Allah S.W.T dalam kitab-kitab Allah S.W.T dengan tangan mereka sepertimana diterangkan di surah al Baqarah ayat 79.
فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَذَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ (79)
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آَمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ (82)
"Mereka sangat keras permusuhan terhadap orang-orang beriman kepada Allah S.W.T". Surah al Maidah ayat 82
Allah telah berfirman bermaksud
"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senag kepada kamu hingga kamu mengikut agama mereka" Albaqarah 2:120
Di surah al Israk ayat 1 hingga 7 menceritakan dan meramalkan perkara yang sangat penting yang telah terjadi dan yang akan terjadi pada akhir zaman. Kenyataan dalam surah al_israk itu merupakan suatu mukjizat yang besar yang mempunyai perhubungan yang rapat dengan gerakan Zionisme, Illuminiti serta rancangan mereka untuk menakluki dunia.
Surah ini diturunkan semasa nabi Muhammad S.A.W masih di peringkat di mekah. Pada masa itu beliau dalam keadaan tertekan dan mengalami kesedihan disebabkan kematian isterinya Siti Khadijah dan bapa saudaranya Abu Talib yang telah menjadi pelindung baginya. Yang jelas adalah semasa ayat ini dirturunkan Rasulullah dala keadaan lemah dari segi kuasa, tidak mempunyai negara atau tentera
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آَيَاتِنَا إِنَّه هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ (1) وَآَتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِي إِسْرَائِيلَ أَلَّا تَتَّخِذُوا مِنْ دُونِي وَكِيلًا (2) ذُرِّيَّةَ مَنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ إِنَّهُ كَانَ عَبْدًا شَكُورًا (3) وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إسْرائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا (4) فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا (5) ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا (6) إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآَخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا (7)
Menurut ayat tersebut Bani Israil akan membuat kerosakkan di muka bumi ini dua kali. Mereka kan melakukan kesombongan yang amat besar. Pada hukuman Allah s.w.t yang pertama, Allah s.w.t akan mengutuskan tentera hambanya (yiatu tentera orang mukmin) yang mempunyai kekuatan yang besar mengeluarkan orang-orang Yahudi daripada kubu-kubu mereka di Madinah, Khaibar, Taima' serta menghancurkan kubu-kubu pertahanan Bani Quraidhaz dan Bani AnNadhir. Orang Yahudi telah diusir pada hukuman yang pertama di seluruh bumi hijaz. Senario ini diramalkan di dalam surah al:Hasyar:2.
هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ (2)
Hukuman yang pertama itu telah berlaku pada zaman nabi Muhammad s.a.w dan pembersihan terhadap mereka dilakukan oleh para sahabat. Pada zaman khalifah yang pertama Umar Ibnu Khatab telah membebaskan Palestin dari Kerajaan Rom dan memasuki Masjid Aqsa. Ayat keenam surah al-Israk menyebut tentang kerosakkan dan kesombongan mereka pada kali yang kedua.
ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا (6)
Allah s.w.t berfirman bermaksud :

"Dan kami jadikan kamu (Yahudi) kelompok yang lebih besar".
Kini didapati di belakang kuasa ekonomi, militari dan politik antarabangsa tamadun barat moden sekular terdapat pemodalan elit antarabangsa daripasda kumpulan 'Illuminiti' itu. mereka melakukan berbagai perbuatan yang paling jahat dan keji menyebabkan segala macam penyiksaan dan penderitaan kepada bangsa lain. Seterusnya Allah s.w.t berfirman yang maksudnya:
إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآَخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا (7)
"Dan apabila datang saat hukuman bagi kejahatan yang kedua (Kami datangkan orang lain) untuk menyuramkan muka-muka kamu dan untuk memasuki masjid, sebagaimana mereka telah masukinya pada pertama kali, dan untuk membinasakan habis-habisan apa saja yang kamu kuasai" (AL- Isra'7_
Allah s.w.t telah memberi berita gembira kepada kaum muslimin bahawa mereka akan memasuki masjidil Aqsa seperti halnya kaum Muslimin telah memasukinya dahulu. Disini terdapat isyarat bahawa kaum Muslimin akan masuk kedalam Masjidil Aqsa dua kali, pertama pada zaman khalifah Umar bin Khatab, dan kali kedua saatnya kan tiba sebelum hari Kiamat
Menurut sepotong hadis Rasulullah s.a.w
"Tidak akan tiba hari Kiamat hingga kaum Muslimin memerangi kaum Yahudi, kemudian mereka diperangi oleh kaum Muslimin, sehingga batu dan pohon berkata:"Hai muslimin, hai hamba Allah! Ini seorang Yahudi bersembunyi dibelakangku datangilah dan bunuhlah, kecuali pohon al_Gharqad kerana ia dalah pohon kaum Yahudi" (Diriwayat oleh alBukhari dan Muslim)
Satu peristiwa yang hebat juga akan berlaku sebelum datangnya hari Kiamat, iaitu mengikut hadis Sahih al Bukhari dan Muslim bahawa nabi Isa a.s akan turun dari langit dan akan memusnahkan Dajjal yang mempunyai satu mata. Kini satu biji "mata" digunakan sebagai simbol bagi pertubuhan setengah sulit Freemason dan logo bagi pertubuhan sulit Illuminiti. Logo immuniti ini boleh dilihat disetiap wang kertas dollar Amerika Syarikat.
Diriwayatkan oleh al Bukhari dan muslim daripada Abi Hurairah, Rasulullah s.a.w telah bersabda bermaksud:
"Demi Allah akan hampir masanya Ibn Maryam diturunkan diantara kamu, dan memerintah secara adil, mematahkan salib dan membunuh khinzir, memberhentikan peperangan dan mendatangkan harta yang banyak hingga tidak ada seorang pun sanggup menerimanya.Hingga satu sujud lebih baik daripada segala apa yang ada didunia ini"
Menurut sahih Muslim, Nabi Isa a.s akan turun pada masa waktu solat di Timur Damsyik di Syria ditempat bernama Menara Putih dan sembahyang di belakang kaum di situ. Didalam satu hadis sahih muslim yang menyebutkan bahawa al masih ibn Mariam akan membunuh ad Dajjal di pintu Lad.
Penganut agama Nasrani juga percaya bahawa nabi Isa a.s akan turun dari langit pada akhir zaman, tetapi mereka tidak percaya bahawa Nabi Isa a.s akan memerangi orang-orang kafir termasuk orang-orang islam. Begitu juga agama Yahudi mereka percaya bahawa seorang Nabi Yahudi akan turun dari langit tetapi untuk memusnahkan kaum yang bukan Yahudi dan mewujudkan "The Kingdom of God on Earth" iaitu satu negara Yahudi yang menyembah Tuhan "Yahova' serta melaksanakan undang-undang selewengannya terdapat dalam buku at Talmud.
Penghianatan Yahudi


Kenapa Zionis menjadi bahaya bagi lingkungannya? Menurut saya, seperti yang saya utarakan di atas, Zionis menjadi beringas karena wujud dari perasaan bersalah mereka mengambil tanah yang bukan hak mereka. Masih menurut saya, mereka sadar apa yang mereka lakukan salah, tapi ego dan nafsu sudah mendorong mereka untuk tetap bertahan. Ini bisa dimaklumi, kalau kita ketahuan mencuri biasanya ada dua alternatif yang kita lakukan. Pertama berbesar hati mengakui kita bersalah, atau tetap keras kepala kita tidak bersalah dan melakukan apa saja untuk membuktikan kita tidak bersalah. Bukankah para koruptor sering mempraktekkan alternatif kedua? Kalau koruptor saja begitu, kenapa Zionis tidak?
Tentu saja banyak faktor yang membuat si koruptor tadi mengambil alternatif kedua. Mungkin karena tidak tahan menanggung malu dunia, mungkin memikirkan anak-istri, mungkin tidak sudi kehilangan kekayaan dan kekuasaan. Begitu juga dengan Zionis, kepentingan mereka terlalu sangat banyak sehingga mereka harus beringas mempertahankan tanah itu. Lihatlah betapa mereka menghalalkan membunuh, tidak saja warga sipil, tapi juga anak-anak, perempuan, dan orang tua. Apa lagi logika yang membenarkan tindakan tersebut, kalau bukan logika nafsu (karena ketakutan tadi)?.
Agama Yahudi sendiri tidak mengajarkan pengikutnya untuk membunuhi orang lain, begitu juga dalam agama Islam dan Nasrani. Dan sudah banyak sekali pengikut tiga agama ini melakukan aksi-aksi, kerjasama, kegiatan bersama dalam hal penentangan agresi Zionis. Tapi, ya tentu saja, tidak akan diliput oleh media seperti saluran teleivisi CNN atau majalah Time.

Salah satu propaganda Zionis adalah membuat kaum muslim phobia dengan
Yahudi, sehingga kita selalu berpikir Yahudi harus diperangi. Di sisi lain, propaganda ini juga berdampak pada penganut agama Yahudi sendiri, sehingga mereka selalu berpikir akan dibunuh oleh muslim. Kesalahpahaman ini selalu dijaga oleh Zionis untuk kepentingan mereka.
Sejarah juga sudah membuktikan bagaimana penganut tiga agama ini dulu bisa hidup damai dan berdampingan. Jerussalem adalah contoh bagaimana kaum Yahudi, kaum Nasrani, dan kaum Muslim hidup tolong-menolong dalam kekhalifahan Umar bin Khattab. Tapi, apakah ada sejarah ini diceritakan di sekolah-sekolah modern saat ini?
Jadi memang, keberingasan Zionis tidak hanya dari sisi fisik, tapi juga dari sisi informasi. Dan sudah menjadi rahasia umum bahwa siapa yang menguasai informasi maka dialah yang menguasai dunia.
Menurut saya, yang harus dilawan adalah para kriminal perang, para penjajah, para agresor, tidak peduli dia dari ras apa. Negara Israel adalah salah satu contoh negara yang paling banyak mengintimidasi tetangganya dengan fisik, melukai dan membunuh penduduk sipil.
Dan, sebagai penutup, yang harus diperangi bukan Yahudi, juga bukan bani Israel. Tapi Zionis!
Bacaan tambahan:

Pengunjung